Gambia weer bezocht!

We hebben Gambia weer bezocht! Enige weken geleden verscheepten we vanuit Nederland weer een container vol met spullen naar Gambia. De goederen waren bestemd voor de kringloopwinkel, de school en het ziekenhuis die door Stichting Karamba worden gesteund. Een mooi moment voor Laurine en Niesje om weer eens naar het dorpje Toniataba af te reizen, en te kijken hoe het met de projecten staat.

De kringloopwinkel blijkt geweldig te lopen met alle ontvangen spullen uit Nederland, en het ziekenhuis is ongelooflijk geholpen met de gedoneerde ziekenhuisbedden en andere zorgmaterialen.

Met de opbrengst van de tassen die wij vanuit kringloopwinkel De Zaak van Ermelo maken en verkopen, kon onze stichting ook dit jaar weer veel kinderen aan schooluniformen helpen. De uniformpjes worden door naaisters in Gambia gemaakt, wat ook extra werkgelegenheid geeft.Vanaf januari 2018 zullen ook de tassen zelf worden gemaakt door de naaisters in Gambia. We blijven ze dan bij De Zaak van Ermelo verkopen.

Bij de school wordt momenteel een huis voor 8 leraren gebouwd, met 4 slaap- en badkamers. Normaal gesproken wonen de leraren bij de bevolking in huis, maar met een eigen lerarenwoning wordt het mogelijk om kwalitatief betere leraren aan te trekken. Het huis wordt meteen voorzien van een aantal zonnepanelen.

Ook bezochten we twee Gambiaanse vrouwen die fruit verkopen op het strand. Met hen zijn we in de loop der jaren bevriend geraakt en ook zij kunnen rekenen op onze steun. Deze keer hebben we ze blij gemaakt met mooie prijslijsten en visitekaartjes, om hun fruitwinkeltje beter mee aan te prijzen.

Het was weer een fantastische en indrukwekkende reis. En wat doet het goed om te zien dat de hulp van onze stichting haar vruchten afwerpt: betere leefomstandigheden voor een arm dorp! En dat bereiken wij mede namens jouw steun.. Bedankt daarvoor!