Skills Center

Onze uitdaging voor 2020! Het opzetten van een Skills Center in Toniataba. Helpt u mee deze uitdaging te realiseren?!

Het is een grote wens van de bevolking van Toniataba en van onze stichting om jongeren in Toniataba en omgeving te helpen met hun ontwikkeling en van daaruit economische zelfstandigheid te creƫren voor de toekomst. Belangrijk voor de ontwikkeling van jongeren is een opleiding en daarom is het nodig dat er een Skills Center komt waar jongeren naartoe kunnen en een vak kunnen leren.

In de huidige situatie zijn er veel drop-outs van het onderwijs in Gambia. Hierdoor kunnen zij geen inkomen voor zichzelf generen en hun eigen kinderen dus ook niet naar school sturen. Doelstelling van het Skill Centre is deze vicieuze cirkel doorbreken en jongeren een beroep leren waardoor ze zichzelf kunnen onderhouden en kans hebben op een beter bestaan. Het verwachte eindresultaat is dat op lange termijn meer en meer jongeren uit Toniataba en omgeving een echte opleiding volgen en zo zichzelf kunnen voorzien van een inkomen.

Het project heeft de volgende doelstellingen:

• Het realiseren van een skills center voor jongeren vanaf 15-16 jaar uit Toniataba en omgeving. Het skills center moet bij de start onderdak bieden aan minimaal 100 leerlingen. In de jaren daarna moet de school uitgroeien tot circa 400 leerlingen.
  • Het realiseren van in eerste instantie 8 opleidingsrichtingen:
    • Fietsenmaker
    • ElektriciĆ«n
    • Automonteur
    • Timmerman
    • Metselaar
    • Loodgieter
    • Zonnepanelenmonteur
    • Kleermaker
  • Het realiseren van werkgelegenheid in de hiervoor genoemde aandachtsgebieden.

Het realiseren en exploiteren van een skills center kost veel geld. Wij zijn daarom op zoek naar donaties en fondsen voor dit doel. Helpt u ook mee om de kinderen in Toniataba een betere toekomst te geven? Uw bijdrage wordt zeer op prijs gesteld!

Wilt u meer weten over dit ambitieuze plan of wilt u op een andere manier een bijdrage leveren? Neem dan contact met ons per mail of bel ons op 06-13303085.