Toniataba Technical Secondary School

De bouw van de school is gereed!

De bouw van de nieuwe technische school is gereed. De eerste 100 leerlingen zullen eind september 2022 met hun opleiding starten. Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling.

Van 17 tot en met 22 mei a.s. inzamelingsweek gereedschap!

15 maart 2021, een feestelijke dag!!

Afgelopen maandag heeft Karamba Saidybah, namens Karamba Foundation en de inwoners van Toniataba, onder toeziend oog van de Gambiaanse televisie, getekend voor de overdracht van de grond voor de bouw van een nieuwe technische school. De bouw kan van start gaan!!

7 maart 2021, de bouw is goedgekeurd!

maar hier, aan de grote weg naar Soma, verrijst straks de Tonbiataba Technical Secondary School.

In juni 2020 berichtten wij u al over de plannen die wij hadden voor het opzetten van een ambachtsschool voor de jongeren in Toniataba en Soma. En nu is het dan zover, de bouw is goedgekeurd. De bouw van de school gebeurd in samenwerking met de MRC Holland Foundation en het Gambiaanse ministerie van onderwijs, het Mobse. MRC Holland financiert de bouw, en heeft aannemer Buba Jammeh aangetrokken voor het bouwen. Het Mobse neemt de exploitatiekosten voor haar rekening en wij zijn verantwoordelijk voor de inrichting van de praktijklokalen.

De school zal bestaan uit 12 klaslokalen, 15 toiletten, 10 lerarerenkamers en 2 toiletten en een keuken voor de leraren.

Er is dus geen tijd te verliezen, en daarom zijn wij naarstig op zoek naar gulle gevers. Wilt u ons helpen? U kunt ons op verschillende manieren helpen:

* Door het doneren van materialen voor de inrichting van de praktijklokalen (gereedschappen, werkbanken, etc.)

* Door het doen van een financiƫle donatie

Helpt u mee?

Uiteraard zullen wij u zoveel mogelijk op de hoogte houden van de vorderingen!